sunnuntai 3. elokuuta 2014

Lapsi ja alkoholin tärkeys elämässä?

Kuinkahan tärkeää joillekin mahtaa olla se, että saa juopotella? Onko tuossa nyt mitään järkeä, että 3-vuotiaan lapsen vanhemmat on useana viikonloppuna peräkkäin molempina päivinä (pe, la) baarissa ja nimenomaan juomassa? Oltiin siskontytön kanssa vahtimassa minun kummityttöä ja voi jestas, kun sydäntä särki, kun se lapsi useasti illan ja yön aikana kysyi "missä minun äiti on?" Ja eihän hän meinannut millään alkaa nukkumaankaan. Mulla ei ole kokemusta lapsen nukuttamisesta ja se olikin ensikokemukseksi aika rankka ja tuli mieleen, että en taidakaan hankkia ihan heti lapsia.

Siinä meni neljä tuntia, ainakin neljä kirjaa, lukuisia vessakäyntejä, juomisia, syömisiä, palapelejä ja miljoonia kysymyksiä ja höpinöitä (muun muassa tämä pikkuneiti sanoi "kutsukaa poliisit". Mistähän hän senkin on oppinut?). Kyllä alkoi jo viimein kasvaa eräskin elin otsaan, kun ei lapsen äitiä alkanut kuulumaan (asuvat siis erillään lapsen isän kanssa, mutta isä ei voinut taaskaan katsoa lasta, koska oli hänkin jälleen baarissa). Valomerkkiin astihan siellä taas meni, niinkuin kuulemma eilenkin ja viime viikonloppuna ja sitä edellisenä.

Vähän tällä viikolla otettua kuvaa tähän väliin, ettei mene teksti kovin
puuroksi. Ei tosin kuva liity aiheeseen, mutta... Niin tai no tietenkin
sillä tavalla liittyy, että kukkia ja mehiläisiä...
 Minun äiti on ollut nyt viikonloppuna käymässä kotona sädehoitojen välissä ja täytyy kyllä sanoa, että olisi vaan pysynyt siellä Oulussa vielä sen aikaa, kun niitä hoitoja on jäljellä (ainakin sen kolme viikkoa näillä näkymin, lääkäri ei osannut sanoa onko enemmänkin). Jösses sitä kärtyämistä ja syyllistämistä joka asiasta. Minun tuosta äidin käytöksestä johtuva stressi purkautui sitten tuolla lapsenhoitokeikalla päänsärkynä ja ahdistuskohtauksena.

"No mä möin akkani appiukolle. Kun mä panin nimen eropaperiin, 
nii se antoi puolen millin tsekin. Pitäs kai sitä nyt vaimonki sen verran ymmärtää, että tämmösenä työttömyyden aikana sitä pitää tehtä semmosta pisnestä ku sattuu saamaan."
-Uuno Turhapuron muisti palailee pätkittäin-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Menneen kesän kuulumisia lyhyesti

Kirjoitan nyt ekan postaukseni puhelimella. On mennyt taas pari kuukautta viime postauksesta. Tässä välissä olen ollut sairaana yhden pari v...