perjantai 4. syyskuuta 2015

Rv 13+0 Kotona taas

Tuli oltua kaksi yötä sairaalassa. Menin viime lauantaista asti jatkuneen päänsäryn takia keskiviikkona meidän terveyskeskukseen ja ne lähetti suoraan Lapin keskussairaalaan Rovaniemelle. Keskiviikkonahan siellä ei tehty mitään muuta kuin otettiin verikokeet, joista ei sitten löytynyt mitään. Verenpaineetkin oli normaalit. Eilen sitten kävin magneettikuvissa, joista ei löytynyt mitään. Röntgenkuvia ei raskauden aikana suositella niiden säteiden takia, joten sitä ei otettu, kun ei magneettikuvissakaan mitään näkynyt.

Eilen illalla aloin sitten vähän itse järkevyydellä ajatella, että mistä se voisi johtua. No, tajusin, että kun mulla on tuolla päässä tuollainen pieni patti, niin se on tullut minun uudesta takista tai sen hupusta siis. Koska niitä näppyjä mulla on myös poskien sivussa ja ne tuli jo perjantaina, jolloin laitoin sen uuden, vielä kertaakaan pesemättömän takin päälleni (uudessa vaatteessahan on aina niitä jotakin aineita, hajusteita tai mitä lie ja mulla on niin herkkä iho). Ja päänsärky alkoi lauantaina. Ilmeisesti olen siis pe-la välisenä yönä raapinut kutisevaa näppyä ja siitä kohtaa iho on rikkoutunut ja alkanut kiristää. Ja koska se näppy sattuu sijaitsemaan suht lähellä tuota kohtaa, jossa minun shuntin pää on, se on kipeyttänyt koko alueen. Kipua helpotti, kun sai kylmäpakkauksen siihen kohtaan ja eilen sitten, kun älysin mistä se johtui, pyysin perusvoidetta ja se vähän helpottaa sitä ihon kiristystä.

Tänä aamuna otettuani aamulääkkeet, ne tuli samantien samaa kautta ulos. En uskaltanut sanoa siellä sairaalassa siitä mitään, kun eihän ne siinä tapauksessa olisi päästänyt minua pois sieltä ja mä en kyllä raskauspahoinvoinnin takia sairaalaan jää. Oksensin kuitenkin vaan kerran, eri asia, jos mikään ei pysyisi sisällä.

Kauhean väsynyt olen, kun en ole kahteen yöhön nukkunut. Syynä minun huonekaveri, joka kuorsasi niin, ettei korvatulpatkaan peittänyt sitä ääntä. Ja sitten jos hän ei nukkunut, hän hoki koko ajan "oi voi... oi voi". Pikkuisen raivostuttavaa. Vieläkin mulla kiristää päätä, mutta eiköhän tämä tästä, kun se iho paranee.

Kun soitin silloin keskiviikkona meidän polille, se joka siellä vastasi puhelimeen ei tainnut tajuta mitä mä sanoin. Sanoin puhelun alussa, että olen raskaana, niin sillä oli puhelun puolivälissä vielä se käsitys, että se päänsärky ja shuntti on minun lapsella. Siis mistä mä voisin tietää särkeekö minun vatsassa olevalla vauvalla päätä vai ei, huoh.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Menneen kesän kuulumisia lyhyesti

Kirjoitan nyt ekan postaukseni puhelimella. On mennyt taas pari kuukautta viime postauksesta. Tässä välissä olen ollut sairaana yhden pari v...