sunnuntai 19. helmikuuta 2012

Ihmisten pahoinvointi

"Ja yksi juttu vielä: en viinapäitä siedä.
Vain herrasmies voi minut sulattaa". 

Yllä oleva teksti on Kirsi Rannon Rotunainen-nimisestä biisistä ja sopii tähän blogikirjoitukseen.

Viimeaikoina tuo viinanpiru on aiheuttanut liikaa ikävyyksiä. Ihmisiä katoilee ja jopa kuolee sen takia. Lisäksi se voi aiheuttaa ei-toivottavia tapauksia. Tulee niin paha mieli niistä. En ole koskaan oikein välittänyt alkoholista ja inhoan humalaisia. Olen nähnyt juoppoja elämäni aikana ihan tarpeeksi. Ketään en halua määrätä, ihmiset saavat elää niinkuin haluavat, mutta jokaiselle minua kohtaan yritteliäälle miehelle olen sanonut, että juoppoja en voi sietää. Jos joka viikonloppu on pullon perään, niin saa minun puolesta sitten mennä koko mies, oli kuinka mukava tahansa noin muuten. Joskus voi tietenkin ottaa, mutta änkyräkänniläiset on inhottavia ja ahdistavia. Itsekään en sentään mikään absolutisti ole, sillä joskus, ehkä kerran kuussa otan pari drinkkiä, mutta en humalatarkoituksessa.

Liittyen tuossa alla olevaan tekstiin: Mieleni on usein yhtä musta, jos ei mustempikin kuin tämä kuva.
                                           

Sitten, koska tämä blogini käsittelee mielenterveydellisiä häiriöitä, masennusta ja sen sellaista itseni puolesta, niin mainitsen nyt niistäkin. Ikävää luettavaa nämä kaikenlaiset ihmisten henkiset pahoinvointitapaukset, jotka on purkautuneet toisen ihmisen vahingoittamisena tai jopa tappona. Ihmisten pitäisi oikeasti huolehtia paremmin läheisistään, kysyä kuulumisia eikä vain ohittaa olan kohautuksella. Itse olen todella yksinäinen. Minulta ei kukaan kysele kuulumisia, vaikka itse toisilta kyselenkin. Ja voin sanoa, että voin henkisesti pahoin. Ei kuitenkaan tulisi mieleenkään jotain toista vahingoittaa oman pahan oloni takia. Toisaalta itseni vahingoittamista olen monesti miettinyt ja kuten 7. helmikuuta julkaistussa blogissani kirjoitin, olen joskus jopa tehnyt sellaista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Menneen kesän kuulumisia lyhyesti

Kirjoitan nyt ekan postaukseni puhelimella. On mennyt taas pari kuukautta viime postauksesta. Tässä välissä olen ollut sairaana yhden pari v...