tiistai 24. syyskuuta 2013

Pienissä sienissä

Olin pienissä sienissä alkuillasta. Olin kuvaamassa ulkona ja nousin kannon päälle saadakseni kuvan yhdestä kukasta ylhäältäpäin. Katsoin, että se kanto on täynnä lehtiä, kunnes se tapahtui: pyllähdys! Olin yhtäkkiä perseelläni keskellä sienikasaa. Eli ne ei ollut mitään lehtiä vaan märkiä lahottajasieniä, sellaisia pieniä, jotka kasvaa todella lähellä toisiaan. Ja nehän on ihan hirveän liukkaita, varsinkin, kun mulla oli Crocksit jalassa. Oli sitten toinen Crocksi ja toinen sukka täynnä sieniä. Meni hetki tajuta mitä tapahtui. Mahtoi olla näky, kun yksi vaan istuu sienikasassa pää pyörällä ihmettelemässä mitä tapahtui. En sitten vaivautunut pesemään sitä märkää sienimössöä täynnä olevaa sukkaa vaan heitin suosiolla roskiin, jopa sen puhtaan sukan.

Kiitos linnut. Ei olla kasvatettu auringonkukkia,
mutta niin niitä vain tuossa pihalla on. 

Syynä lienee viime talven lintujen syöttäminen
auringonkukansiemenillä.
Joo, kuten näkyy, alan nyt laittamaan tuota Copyright-merkkiä kuviini. Tietoon ei ole tullut, että niitä olisi käytetty ilman lupaa, mutta kun koskaan ei tiedä. Aikaisemmin olen ihan vain laiskuuttani jättänyt sen pois, kun en ole jaksanut kokeilla kuinka iso tuon tekstin tulee olla, että se näkyy tuossa kuvassa. Tuokin on fonttikokoa 190, vaikka näyttää pieneltä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Menneen kesän kuulumisia lyhyesti

Kirjoitan nyt ekan postaukseni puhelimella. On mennyt taas pari kuukautta viime postauksesta. Tässä välissä olen ollut sairaana yhden pari v...