torstai 16. heinäkuuta 2015

Rv 5+6?

Vau.fi:n raskauslaskuri sanoo ensin, että "olet 5 viikkoa ja 6 päivää raskaana" ja alapuolella lukee, että huomenna alkaa 7. viikko. Siis täh? Olen viidennellä viikolla, mutta silti olen kuudennella. Parempi kun en mieti enempää tai menen ihan sekaisin. No, ilmeisesti kuitenkin todellisuudessa huomenna alkaa 7. viikko. Mulla ei ole vieläkään minkäänlaisia pahoinvointituntemuksia. Vatsakipua välillä, mutta ei se enää niin kauhean kovaa ole, äkkinäisiä liikkeitä ei kyllä kestä tehdä tai vihlaisee ikävästi. Välillä jopa unohtaa olevansa raskaana, kun ei pitkään aikaan tunnu mitään. En ole vieläkään käynyt neuvolassa ja siellähän ne tarkat raskausviikot sitten selviää. Mutta raskaustestejä olen tehnyt 4 ja ne kaikki on positiivisia, joten kyllä siellä vatsassa joku vuokralainen on.

No, oli mikä viikko hyvänsä menossa, nyt tulee eka masukuva. Hirveän kokoinen tuo on jo nyt, johtuu siitä, että en ennen raskaaksi tulemistakaan kovin lautakunnossa ollut. Raskaus ei siis vielä tosiaan näy, vaikka jotkut onkin rekisteröineet lihomiseni.


Muru tulee sunnuntaina viikoksi tänne. Pitää ensi viikon aikana siis noille tuleville isovanhemmillekin tästä kertoa, koska haluan, että lapsen isäkin on silloin paikalla. Ollaan juteltu alustavasti asumisjärjestelyistä vauvan syntymisen jälkeen ja pitäisi tässä vissiin yhteenmuuttoa alkaa suunnittelemaan ja Murun työn takia mullahan tulisi sitten muutto toiselle paikkakunnalle, maakuntaa (meinasin muuten kirjoittaa lääniä, mutta niitä ei vissiin enää ole) ei sentään tarvitse vaihtaa. Eikä minua Lapista pois saisikaan.

3 kommenttia:

  1. Mähän selitin sulle jo viime kerralla et tosiaan 5+3 on kuudennella viikolla, 16+2 on seitsämännellätoista viikolla jne :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo niin selitit, mutta mulla meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. :D Ajatukset sekaisin muutenkin. No, ehkä mä nyt tajusin. :)

      Poista
  2. Vrt. toisella kymmenellä (eli yli kymmenenvuotias), maksaa kolmattakymmenettä euroa (yli 20e).. :)

    VastaaPoista

Menneen kesän kuulumisia lyhyesti

Kirjoitan nyt ekan postaukseni puhelimella. On mennyt taas pari kuukautta viime postauksesta. Tässä välissä olen ollut sairaana yhden pari v...