maanantai 21. syyskuuta 2015

Rv 15+3 Muutto häämöttää

Muutto alkaisi olla aika lähellä. Perjantaina 2.10. minun tavarat ja paperit muuttaa paikkakuntaa. En vaan ole vieläkään tajunnut tuota. Pitäisi kai pikkuhiljaa alkaa pakkaamaan, mutta kun se muutto ei tosiaan mene minun tajuntaan. Tiedän kyllä, että muutan, mutta en sisimmässäni ymmärrä sitä. Ja sitten sekin, mitä mä otan täältä lapsuudenkodistani mukaan. Toista tv:tä me ei esimerkiksi tarvita ja pitäähän täälläkin semmoinen olla. Mutta osan tuikuista ajattelin ottaa ja astioita tietenkin. Verhoja, lakanoita, pussilakanoita, tärkeitä kehystettyjä valokuvia (kummilapset ja edesmennyt koiramme). Ihan siis sellaisia mitkä tekee kodin. Niin ja sänky. Murulla ei parisänkyä ole, joten äiti osti mulle uuden ja otan sen mukaan, että tännekin jää, kun joskus tulee käymään. Esimerkiksi joulua ajateltiin tänne tulla viettämään. Ja keittiönpöydän äiti aikoi antaa, kun se on aina ollut isän tiellä, liian iso siis ja aikoivat ostaa itselleen pienemmän pöydän. Ja sitten tietenkin tietokone ja sille pöytä, unohtamatta kameraa ja jalustaa.

Vauvan vaatteita ei vielä tarvitse tähän asuntoon viedä, kun olisi tarkoitus muuttaa vielä ennen synnytystä alemmas. Tämä kun on kolmas kerros. Haluaisin johonkin rivitaloon, mutta tähän hätään ei ollut sellaista tarjolla. Ehkä ennen synnytystä löytyy, toivon ainakin. Vauvan vaunut on kuitenkin ostettu ja ne otan mukaan, ettei ne jää tänne tielle. Ihan uudet yhdistelmävaunut löytyi Seinäjoelta, jossa äiti kävi minun siskon kanssa viime viikolla siskon miehen työasioiden takia. Vaunut löytyi siis Vaunulasta.

Eilen päiväkävelyllä tuli vastaan tällainen näky.
Ne oli niin uudet, ettei niitä löydy tuolta sivuiltakaan vielä, kun eivät ole ehtineet päivittää. Kuitenkin Firkon-merkkiset petrolinsiniset, johon kuului kaikki: hoitolaukku ja kori tietenkin, mutta se ei kestä kuin kolmen kilon painon, joka yllätti minut. Kauppakassi kun saattaa joskus painaa enemmänkin. No, pitää käsissä kantaa. Hyttyssuoja, jota luulin, että se oli sellainen oikea hyttyssuoja. No, eihän se ollut. Se oli vaan sellainen verkko-osa siellä kopan yläpäässä, mutta ei semmoinen kangas, jonka saisi vedettyä vaunun yli. No, pitää ennen kesää hommata semmoinen. Sadesuoja kuului myös.

Muru sanoi, kun laitoin hänelle kuvan vaunuista, että "ja sitten niitä pitää vähän tuunata". Kysyin sitten, että mitähän se mahtaa tarkoittaa, niin vastasi "no Wunderbaum ja karvanopat." Sanoin siihen, että "vittu, vaikka siinä on neljä pyörää, se ei ole mikään auto eikä siihen mitään ylimääräisiä vermeitä tule." :D

Tuosta vaunujen väristä, niin mulla oli haaveissa limenvihreät, mutta ne oli tilapäisesti loppuunmyydyt, mutta paremman näköiset nämä on ja väri on enemmän minun mieleen. Kuten olen aikaisemmin sanonut noista värijutuista, niin mikään vaaleanpunainen ei ole minun mieleen. Me ei tosiaan vielä edes tiedetä vauvan sukupuolta, se selviää vasta rakenneultrassa 30.10. jos selviää. Jos se on vaikeassa asennossa, niin eihän se sitten näy.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Menneen kesän kuulumisia lyhyesti

Kirjoitan nyt ekan postaukseni puhelimella. On mennyt taas pari kuukautta viime postauksesta. Tässä välissä olen ollut sairaana yhden pari v...