keskiviikko 27. tammikuuta 2016

Rv 33+4 Kipuja ja tulevan synnytyksen pohdintaa

Ei jestas, kun mä säikähdin tänään. Olin olohuoneessa, kun huomasin, että ikkunan takana liikkuu joku tumma, iso hahmo. Avasin sälekaihtimet ja näin ison koiran... tai en. Tarkemmin katsottuna, se ei ollut koira: sarveton poro katseli ikkunasta sisälle. Lapissa koko ikäni asuneena, ei koskaan ennen mikään eläin ole ikkunan takana kurkkinut (pikkulintuja ja oravia lukuunottamatta).


Raskauteen liittyen, mulla on lantion luut aivan kauhean kipeät. Onko nämä nyt sitten niitä liitoskipuja vai mitä? Supistuksia ei ole viime päivinä kuitenkaan ollut. Kävely kengät jalassa ja muutenkin ulkovaatteet päällä on hankaloitunut siinä määrin, että kovin nopeaa ei pysty enää kävelemään, juuri näiden lantion kipujen takia.

Perhevalmennusta on nyt ollut kaksi kertaa. Viime kerralla oli aiheena synnytys. Siellä mulle taisi selvitä synnytysasento, joka mulle ehkä parhaiten käy. Olen jo kauan tiennyt, että minusta ei ole synnyttämään selällään maatessa, sillä aina jos supistus tulee ja satun olemaan makuuasennossa, minun on noustava ylös, en pysty makaamaan enkä edes istumaan. Eli taitaa sellainen puoliksi mahallaan/polvillaan oleminen sängyllä olla mulle paras vaihtoehto. Tosin siellähän niitä sopivia asentoja sitten voi kokeilla. Ensi kuussa mulle kyllä vasta selviää mahdollinen synnytystapa, synnytystapa-arvion myötä. Mutta sekinhän on vain arvio ja voi muuttua (paitsi jos päädytään suoraan keisarinleikkaukseen, mutta toivottavasti ei, parantumisen ja mahdollisen toisen raskauden takia se on kuulemma huonompi vaihtoehto kuin normaali synnytys).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Menneen kesän kuulumisia lyhyesti

Kirjoitan nyt ekan postaukseni puhelimella. On mennyt taas pari kuukautta viime postauksesta. Tässä välissä olen ollut sairaana yhden pari v...