perjantai 6. tammikuuta 2012

Etukäteisjuhlintaa

Tullut tänään nukuttua lähes koko päivä, että huomenta vaan. Ei tämä mitenkään tavatonta minulle ole, nukun lähes joka päivä tuonne kolmeen asti iltapäivää. Olen aika yöihminen. Eläkeläisellähän sitä aikaa on, nukkumiseenkin. Olisin varmaan vieläkin nukkumassa, ellei kohta viiden kuukauden ikäinen kummityttöni olisi tullut äitinsä ja mumminsa kanssa käymään. Ihan mukavaahan se on, kun käyvät kylässä, mutta ei minusta hirveästi seuraa ollut, kun olin kuin aave: istuin paikallani omissa ajatuksissani ja tuijotin eteeni.

Tuohon otsikkoon viitaten, olisi tänään tarkoitus lähteä vähän tuulettumaan paikalliseen kapakkaan. Maanantaina täytän vuosia, niin etukäteisjuhlintaa tiedossa. Vaikka en mä kyllä oikein osaa juhlia. En välitä alkoholinkäytöstä ja paniikkihäiriöni ja ahdistuneisuushäiriöni takia en tykkää olla paikoissa, joissa on paljon ihmisiä. Baareissahan niitä ihmisiä takuulla ja etenkin humalaisia. Mutta jos siellä nyt kävis ja lähtis sitten pois, jos alkaa ahdistaa.

Asiasta kukkaruukkuun, kun  tuli tässä yhtäkkiä mieleen: Tuossa joulupäivänä katselin tai no, kuuntelin samalla, kun koneella olin Niko - lentäjän poika elokuvaa. Sitten, kun se loppui, katsoinkin sitä vähän tarkemmin, meinaan lopputekstejä. Siellä luki: "suomalais-saksalais-tanskalais-irlantilainen yhteistuotanto: 24 232 litraa olutta kului tuotannon aikana". Olikohan tuo nyt niin tarpeellinen tieto lastenelokuvan lopussa? No, ehkä se oli siksi mainittu, että aikuisille käy selväksi, miksi he joutuvat maksamaan lastensa elokuvalipusta sen verran, kun joutuvat. Pitäähän heidänkin kaljat joku maksaa :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Menneen kesän kuulumisia lyhyesti

Kirjoitan nyt ekan postaukseni puhelimella. On mennyt taas pari kuukautta viime postauksesta. Tässä välissä olen ollut sairaana yhden pari v...