torstai 6. maaliskuuta 2014

Kenellä on oikeus lapsiin?

Mä sain nyt jostain ihan yllättäin hirveän yskän. Vähän väliä tuntuu, että tukehtuu.

No, se yskästä. Nyt mulla ärsyttää suunnattomasti. Eräs ihminen (naispuolinen) sanoi mulle vuosia sitten (ehkä neljä vuotta sitten), että hänen mielestään minun ei tulisi koskaan saada lapsia. Syytä hän ei kertonut tälle mielipiteelleen. Ja joo, siitä on vuosia, mutta tuota lausetta en unohda ikinä. Hänellä itsellään oli silloin kolme lasta, nyt hän odottaa jo viidennettään (vaikka sanoi neljännen jälkeen, ettei enää tee). Eikä tämä nainen ole edes kolmeakymmentä vielä. Niin, että nyt herää taas kysymys: kenellä niitä lapsia sitten on oikeus tehdä ja kenellä ei?

Mutta mitä erilaista hänessä on kuin minussa? Niin no, ehkä se, että hän on kihloissa, kohta viiden lapsen äiti ja asuu miehensä kanssa samassa asunnossa. Asuisin minäkin, mutta ei nyt vielä ole suunnitteilla muuttaa yhteen tuon miehen kanssa. Sen aika on sitten jossain vaiheessa. Enkä mä lapsia ennen yhteen muuttoa meinaa tehdä, sen verran järkeä sentään päässä.

PS. Häitä tiedossa. Murun veli ja hänen naisystävänsä oli näkynyt julkistavan kihlauksensa tänään Facebookissa. Sekin luo vähän paineita.

"Se riippuu kastikkeesta. Esimerkiks tommonen punatulkkumuhennos, se on oikein maukas. 
Talitintti maaliskuussa seuraava, vaikka eipä silti, joskus on oikein hauska haukata haukkaakin." (kysymykseen pitääkö Uuno pikkulinnuista).
-Uuno Turhapuro menettää muistinsa-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Menneen kesän kuulumisia lyhyesti

Kirjoitan nyt ekan postaukseni puhelimella. On mennyt taas pari kuukautta viime postauksesta. Tässä välissä olen ollut sairaana yhden pari v...