maanantai 20. lokakuuta 2014

Olen ehkä vajaa

No  niin, nyt se sitten selvisi, syy tälle mun painonnousulle, jatkuvalle ärsyyntyneisyydelle (jopa ilman syytä), hirveälle väsymykselle ja muistikatkoksille. Olen ilmeisesti vähän vajaa jostain kohtaa, eli mulla epäillään kilpirauhasen vajaatoimintaa.

Wikipedia tietää kertoa oireista seuraavaa (vihreällä värjätty ne oireet, jotka koskee minua):

"väsymys, lisääntynyt unen tarve, palelu, painonnousu, turvotukset, ummetus, yleinen hidastuneisuus, hidastunut aineenvaihdunta ja masennus. Hiukset saattavat muuttua kuiviksi ja ohuiksi, hiustenlähtö on tavallista. Ääni voi olla käheä ja naisilla madaltunut. Myös kuukautishäiriöt ovat naisilla tavallisia. Lapsilla kasvun hidastuminen voi olla keskeinen oire."

Tänään oli siis aika mielenterveystoimistoon ja siellä selvisi niistä minulta otetuista verikokeista, että muut arvot on ok, mutta kilpirauhasarvot viittaa tuohon vajaatoimintaan.

"Tässä me nyt taas istutaan niinkuin Tartsan ja valkonen nainen. Sinä luottaen minun lihaksistoon ja minä luottaen sinun ikälisiin, jotka alkaapikkuhiljaa juosta."
-Uuno Turhapuro-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Menneen kesän kuulumisia lyhyesti

Kirjoitan nyt ekan postaukseni puhelimella. On mennyt taas pari kuukautta viime postauksesta. Tässä välissä olen ollut sairaana yhden pari v...