sunnuntai 10. tammikuuta 2016

Rv 31+2 Suklaapannacotta

Tämä blogi on muuten täyttänyt muutama päivä sitten 4 vuotta. En ole nyt viime aikoina oikein jaksanut keskittyä tähän, ollut kaikenlaista. Minua väsyttää ihan hirveästi ja ahdistaa, johtunee siitä, että olen sitä mielialalääkkeen annostusta pienentänyt.

Minun pallean kohdalla on tuntunut jo jotain viikon ajan kipua, sellaista paineen tunnetta ja lantiossa myös on kipua välillä. Olen pelännyt että se vauva haluaa tulla ulos, mutta ei kai nyt sentään vielä. Huomenna olisi neuvola, siellä kai se selviää mikä siellä on. Hyvin se siellä vatsassa kuitenkin liikkuu. Ehkä se johtuu vaan siitä, jos se painaa jollain raajalla minua.

Eilen oli minun omat synttärit. Sen kunniaksi tein suklaapannacottaa (ohje alempana). Minun vanhemmat oli täällä käymässä ja toi lahjaksi tulostimen ja tietokoneen. Tämä kone (Lenovo-merkkinen) vaan ei oikein ota toimiakseen tuon sormihiiren osalta. Vähän hidas sytytys sillä. Lisäksi, tässä ei ole kuin kaksi usb-paikkaa ja tarvitsen vähintään neljä, jos en viisikin. No, pitää hankkia semmoinen johdolla yhdistettävä usb-porttisysteemi, jossa olisi enemmän noita paikkoja.



2 dl Kuohukermaa
200 g Fazerin Sinistä
2 dl Maustamatonta jogurttia

Päälle:
Valion Luumu-rusinakeittoa
Vaahtoutuvaa vaniljakastiketta
Kanelia

Ohje:

1. Kaada kerma kattilaan. Kiehauta. Lisää paloiteltu suklaa kattilaan. Anna jäähtyä.
2. Lisää jogurtti jäähtyneeseen suklaa-kermaseokseen. Jaa panna cotta pieniin laseihin tai tarjoilukulhoihin. Anna jähmettyä kylmässä vähintään neljä tuntia.
3. Keitä luumu-rusinakeitto pakkauksen ohjeen mukaan kiisseliksi. Jäähdytä.
4. Lisää kiisseliä annosten päälle haluamasi määrä. Lisää päälle lusikalla hieman vaahdotettua vaniljakastiketta. Koristele kanelilla.

Tämä on siis muunnelma Valion Jouluinen panna cotta-ohjeesta. Siinä oli valkosuklaata, mutta jouluna kun tein sitä, se oli niin imelän makuista, että päätin kokeilla maitosuklaata ja parempaa tuli.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Menneen kesän kuulumisia lyhyesti

Kirjoitan nyt ekan postaukseni puhelimella. On mennyt taas pari kuukautta viime postauksesta. Tässä välissä olen ollut sairaana yhden pari v...