lauantai 5. maaliskuuta 2016

Rv 39+1 Leikkaus lähenee

Muru tuli keskiviikkona yllätyksenä tänne. Toi samalla ne minun lääkkeet. Loppui se huimaus, kun aloitin taas sen mielialalääkkeen syömisen. Vaikka se annostus ei tosiaan ole kuin 1/4 siitä mitä normaalisti syön, niin vaikuttaa se näköjään oloon huomattavasti, kun sitä ei enää syö. Muru lähti eilen takaisin kotiin ja on huomiseen asti töissä.

Huomenna illalla Muru tulee hakemaan minut ja me suunnataan sitten Rovaniemelle Lapin keskussairaalaan valmiiksi. Maanantaina pitäisi olla leikkauksen jälkeen nyytti sylissä, jos ne ei taas muuta jotain aikatauluja. Toivottavasti ei. Tosin minähän sitä vauvaa en saa syliin ainakaan sen vihkosen mukaan minkä ne sieltä antoi vaan minut kärrätään johonkin heräämöön pariksi tunniksi ja vauva menee kätilön ja isänsä kanssa johonkin. Itse leikkaus mulla ei pelota, mutta se puudutuspiikki. En vaan yhtään kestä piikkejä, alkaa pyörryttää ja oksettaa jo pelkkä ajatteleminenkin ja mitä lie muita piikkejä siihen kuuluu. En tiedä laitetaanko jotain kanyylia.

Minun sisko tinkasi minun kanssa torstaina puhelimessa, että hän haluaa kuvan minun mahasta (ei ole nähnyt minua ollenkaan tämän raskauden aikana). En luvannut laittaa. Hyi, minä mitään mahakuvia halua jaella. Sama se täällä blogissa anonyymisti, mutta jossain Facebookissa tai muualla, niin öh... Sitten hän sanoi "haluaa se lapsikin varmaan nähdä miltä sinun maha on näyttänyt". Vähän luulen, ettei halua. Ei mulla ainakaan ole kiinnostusta nähdä oman äitini mahaa minun odotusaikana. Ja varsinkin, kun tämä mitä ilmeisimmin on poika, niin vielä vähemmän sillä kiinnostaa. Ihan itseäni varten niitä kuvia olen ottanut, että näen mahan kasvua, mutta en kyllä lasta varten.

Sittenhän alkaa se vauvan kuvien kysely. Ollaan päätetty, ettei jaeta lapsesta mitään tunnistettavia kuvia missään netissä. Sama se jollekin kädelle tai jalalle, mutta kasvoja tai muuta ei tule näkymään edes minun Facebook-profiilissa. Lapsi saa sitten itse laittaa itsestään kuvia nettiin, jos joskus haluaa, kun on siinä iässä että osaa laittaa. Kauhea tinkaushan tuostakin tulee, mutta sehän on jokaisen vanhemman oma päätös haluaako laittaa lapsestaan kuvia vai ei ja tämä on meidän päätös, muut tehköön omien lastensa kanssa miten haluaa. Ristiäisissä ajattelin myös mainita sitten, että jos kummit/isovanhemmat ottaa lapsesta kuvia, niin sitten vain omaan käyttöön, ei nettiin jaettavaksi ja luulisi heidän kunnioittavan meidän, lapsen vanhempien päätöstä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Menneen kesän kuulumisia lyhyesti

Kirjoitan nyt ekan postaukseni puhelimella. On mennyt taas pari kuukautta viime postauksesta. Tässä välissä olen ollut sairaana yhden pari v...